Bursa Minareli Çavuş Tesisleri’nde oynanan final karşılaşmasında Trabzonspor U19 ’u 3-1 mağlup eden Göztepe U19, Galatasaray ’ın ardından UEFA Gençlik Ligi’ne katılım hakkı elde eden ikinci ekip oldu. Normal şartlarda Süper Lig şampiyonu takımın U19 ekibi UEFA Gençlik Ligi’ne doğrudan katılırken, bu sezon Süper Lig’işampiyon tamamlayan Galatasaray’ın genç takımı Avrupa biletini doğrudan aldı.
İkinci temsilciyi belirlemek için ise TFF tarafından yeni bir play-off sistemi oluşturuldu. Bu sisteme göre U19 PAF Ligi’ni ilk iki sırada tamamlayan Trabzonspor ve Göztepe ile U19 Gelişim Ligi’ni ilk iki sırada bitiren Manisa FK U19 ve Arnavutköy Belediyesi FK U19, UEFA Gençlik Ligi bileti için mücadele etti.
İki ayaklı yarı final maçlarında Göztepe, Arkent Arnavutköy Belediyesi FK’yı; Trabzonspor ise Manisa FK’yı eleyerek finale yükseldi. Tarafsız sahada oynanan finalde ise Göztepe rakibini 3-1 mağlup ederek Avrupa biletinin sahibi oldu. Karşılaşmanın ardından düzenlenen törende sezonun öne çıkan isimleri de ödüllendirildi.
Trabzonspor U19 Teknik Direktörü Eyüp Saka, sezonun en başarılı teknik direktörü seçilirken, Göztepe kalecisi Nevzat Tan Üzel en başarılı kaleci ödülüne layık görüldü. Final maçının en değerli oyuncusu ise Göztepe forması giyen Yusuf Ali Şirin oldu. Göztepe’nin elde ettiği başarı kadar, Trabzonspor’un durumu da futbol kamuoyunda gündem oldu.
Bordo-mavili ekip, U19 PAF Ligi’ni şampiyon olarak tamamlamasına rağmen play-off finalini kaybettiği için UEFA Gençlik Ligi’ne katılma hakkını elde edemedi. Bordo-mavililer son iki sezonda UEFA Gençlik Ligi’nde mücadele etmiş, geçtiğimiz sezon ise Avrupa devlerini geride bırakarak finale kadar yükselmiş ve finalde Barcelona’ya kaybetmişti.
Transfermarkt’içerezler ve takip kullanımıyla ilgili izninizi başarıyla geri çektin. Şimdi Contentpass aboneliği ile kullanım veya kişiselleştirilmiş reklamlar, çerezler ve takip ile kullanım arasında seçim yapabilirsin.